Skip Navigation

Australia - Melbourne to Cairns September 2014

Travel Forums Australia / New Zealand & The Pacific Australia - Melbourne to Cairns September 2014

Page

Last Post

1. Posted by Louiisw (Budding Member 18 posts) 2y

Hey guys,

Looking at booking a flight out in the next couple of weeks to arrive at the start of september in Melbourne

21 year old Yorkshire lad from Leeds :)! flying out from manchester

My "plan" is to work my way up the east coast, doing differnet jobs as and when i can!

anyone else got a similar plan?

first trip alone so obviously a little nervous! haha

Thanks :)

Louis :)

[ Edit: Edited on 10-Apr-2014, at 02:24 by Louiisw ]

2. Posted by hollymcnab (Budding Member 18 posts) 2y

Hey!

I'm thinking of doing a similar thing but I'm not gonna be in aus until Jan 2015. Ive been looking at fruit picking jobs which allow you travel around aus. But I suppose the unknown of everything is what keeps it exciting

I'm also travelling alone none of my friends seem to be adventurous enough ha.

If you need a travel buddy for Jan onwards let me know

3. Posted by Louiisw (Budding Member 18 posts) 2y

Hey :)

Yeah im thinking about doing some fruit picking work! i want to do somethign differnet to what im doin now (It Support for the NHS)!

where are you planning on flying out to? :) x

I think im going to fly straight to sydney to do the Ozintro week! deffo worth a look at if you haventalready

[ Edit: Edited on 11-Apr-2014, at 02:13 by Louiisw ]

4. Posted by hollymcnab (Budding Member 18 posts) 2y

Me to I'm a civil servant. I just want to see as much of the world as I can before responsibilities kick in lol

I've got family in western Australia near Albany so I may fly there first and then move on to Melbourne,Brisbane and Sydney. I really want to do thiland as well so I may stay there for 3 weeks before I fly to aus

5. Posted by Louiisw (Budding Member 18 posts) 2y

I was hoping to see new zealand too while im out there, but i have to fly to vegas in June for a family wedding so i doubt ill be able to afford both :(!

so exicted now but at the same time so nervous about going alone!

6. Posted by hollymcnab (Budding Member 18 posts) 2y

Yeah and me oh bad times. But I suppose if your gonna work out there you might save enough to go there for a couple of weeks.

Yeah and me. Probably really easy to meet people though everyone seems to be doing the same thing!.

7. Posted by Louiisw (Budding Member 18 posts) 2y

yeah if i could save up some cash to get a few weeks in NZ that would be awsome!

have you got anything booked yet?

8. Posted by hollymcnab (Budding Member 18 posts) 2y

Yeah that's what I'm planning on doing. Their spring and summer is like towards the end of the year so I'd probably wanna go in October.

No I'm gonna apply for my visa at the end of the month. What about you?

9. Posted by Louiisw (Budding Member 18 posts) 2y

you considered doing the Ozintro ?

Applying for my visa and booking fights this weekend hopefully :)!

10. Posted by hollymcnab (Budding Member 18 posts) 2y

No what's that?

Aw amazing. I'm going into the sta travel place tomorrow to see how much it's gonna cost etc.

I literally wish I could go now ha