Skip Navigation

australia working holiday visa

Travel Forums Australia / New Zealand & The Pacific australia working holiday visa

Page
  • 1
  • 2

Last Post

11. Posted by Hannah E (Budding Member 8 posts) 5y

The time you have left in the UK will fly by! I can remember when i was just planning all this to begin with with and that was about 7 months ago already!

I'm not too sure what my plans are yet, I would love to go to Sydney for New Year so may look a bit more into doing that. I'm kind of going with the flow at the moment and just seeing what happens when i get out there.

Are you doing the Oz intro? What airline are you flying with?

12. Posted by a.v.99 (Budding Member 83 posts) 5y

Quoting Hannah E

The time you have left in the UK will fly by! I can remember when i was just planning all this to begin with with and that was about 7 months ago already!

I'm not too sure what my plans are yet, I would love to go to Sydney for New Year so may look a bit more into doing that. I'm kind of going with the flow at the moment and just seeing what happens when i get out there.

Are you doing the Oz intro? What airline are you flying with?

i think im going to be around melbourne in feb time, will be spending my bday in victoria i think....no i diddnt do the ozintro thing..i looked into it when i first thought about going over to aus but decided just to sort everything out myself i diddnt see the point in paying them to do things i could do myself!...ok it was a bit more work for me but its done now..ive just gotta sort out my insurance, and look for a bank acount to open up in aus..im flying with korean air, i got a one way there..i might do a multi stop when i come back to england depending on how much money ive got left..have you got all your funds together?...what airline are you flying with?

13. Posted by Hannah E (Budding Member 8 posts) 5y

I am flying with Singapore Airlines, got a return ticket so return back to the UK on the 16th May next year as that is how much time I can take off work with still having a job to come back to after.

I have my funds together although i'm not sure I will open up an account until i get out there. I have my work visa too so will hopefully be working whilst out there to up my funds more as i go along.

14. Posted by a.v.99 (Budding Member 83 posts) 5y

yeah, im planning on staying out there for the whole year, but the reason i diddnt get a return ticket was cuz who knows what wil happen over the year and i might have to keep changing the dates i wanna go back so i just got a single.

are your friends jealous about you going?, most of mine are, some of them have even said they might come out their for a few weeks next year...

hey are you on facebook?

15. Posted by Hannah E (Budding Member 8 posts) 5y

That's probably the best thing for you to have done. I would like to stay out there a little longer if I really love it but I can't just pack in my job.

Yeah I have a few friends that would love to go too. Would be great if your friends could come out and meet you.

Yeah i'm on Facebook, i take it you are too?

16. Posted by a.v.99 (Budding Member 83 posts) 5y

yeah would be good to see someof them out there but im going to make alot of new friends while im out there, i think its gonna be cool at all the different types of charactors we're gonna meet out there.

yeah im on facebook too, whats your addy, i'll add ya :)

17. Posted by Hannah E (Budding Member 8 posts) 5y

Yeah will be really good to meet loads of new people in the same situation and seeing all new things.

I'm on Facebook - Hannah Everett, Bristol

18. Posted by a.v.99 (Budding Member 83 posts) 5y

think it will be a bit weird tho, having xmas and new years during summer over there instead of it being freezing like it is here lol..

have you got anythings in mind that you definetly want to do over there, like must do or see...i defo wanna go shark diving, learn to surf, the barrier reef..i think seeing harbour bridge light up on new years will be an immence thing, be a change from just getting smashed on new years eve as normal lol

19. Posted by a.v.99 (Budding Member 83 posts) 5y

heya hannah, have you thought about getting a nomad/yha discount card?

Page
  • 1
  • 2

Also on Travellerspoint

Why travellers need good insurance

worldnomads promo code - SAVE7