Skip Navigation

Australia November 2012..

Travel Forums Australia / New Zealand & The Pacific Australia November 2012..

Page

Last Post

1. Posted by Charlbooth1990 (Budding Member, 11 posts) 19 May '12 12:02

Hey Everyone, I'm Charlotte 21 from Hull..

Totally new to this but thought id give it a shot to see if i can find someone crazy enough to let me tag along on their travels, or tag along with me :)

I have absolutely no idea what my plans are yet, just know ill be heading to sydney in the first week of November.. Then travel up the east coast..

Havent booked any flights or anything yet but ive got my visa sorted.

Is there anyone travelling to sydney around the same time who would like to meet up and travel together as its pretty daunting not knowing a soul out there ha.

If anyones interested in having a chat or meeting up let me know, soooo excited!!!

Love charl xxx

My profile pic isnt serious btw, i am totally normal.. honestly

2. Posted by Elle11 (Budding Member, 49 posts) 19 May '12 16:00

Hey Charl,

A few of us solo travellers are in Sydney over Christmas and New Year. Hopefully going to meet up for xmas day party on Bondi beach. If you're thinking of being around at that time let me know and I'll add you as a friend on here and we can keep in touch to organise nearer the time :)

Elle xo

3. Posted by daleverdi (Budding Member, 27 posts) 19 May '12 16:22

Hey, I should be heading out to aus in november too, should hopefully be booking everything in the next week or so

My plan's same as yours really, start out in Sydney (will probably do the ozintro week) then head up the east coast, would be sweet to have other people included! :)

How much you reckon you're taking out there after flights and everything?

Dale, 19, Bournemouth :)

4. Posted by Elle11 (Budding Member, 49 posts) 19 May '12 16:26

Hi Dale,

How long you thinking of staying in Sydney for?

If you are looking to get a years WHV then you need roughly 5000AUD for the visa. Are you looking to do that or just a holiday visa?

Elle xo

P.S I'm from Southampton, so not far from you.

5. Posted by Charlbooth1990 (Budding Member, 11 posts) 20 May '12 02:20

Quoting Elle11

Hey Charl,

A few of us solo travellers are in Sydney over Christmas and New Year. Hopefully going to meet up for xmas day party on Bondi beach. If you're thinking of being around at that time let me know and I'll add you as a friend on here and we can keep in touch to organise nearer the time :)

Elle xo

Hey Elle,

Yeah that would be brilliant, I have tried adding you but i cant seem to work out how to do it ha.. Christmas day party on bondi beach sounds amazing so would be great to keep in touch and meet up

Charl xxx

6. Posted by Charlbooth1990 (Budding Member, 11 posts) 20 May '12 02:27

Quoting daleverdi

Hey, I should be heading out to aus in november too, should hopefully be booking everything in the next week or so

My plan's same as yours really, start out in Sydney (will probably do the ozintro week) then head up the east coast, would be sweet to have other people included! :)

How much you reckon you're taking out there after flights and everything?

Dale, 19, Bournemouth :)

Hey Dale,

I have no idea how much ill be taking.. im on a massive save at the moment so im hoping to have around £4000, how much you thinking?

Ive seen a few people mention the ozintro week.. what is that?? is it like a package thing?...

If you add me on here we can keep intouch and discuss our plans

charl xxx

7. Posted by daleverdi (Budding Member, 27 posts) 20 May '12 02:35

Quoting Elle11

Hi Dale,

How long you thinking of staying in Sydney for?

If you are looking to get a years WHV then you need roughly 5000AUD for the visa. Are you looking to do that or just a holiday visa?

Elle xo

P.S I'm from Southampton, so not far from you.

Hey, yeah I'm getting a WHV, so I'm aiming to have the 5000AUD minimum, I'm trying my best to get just over 3600GPB so hopefully I do! haha

Ah nice! Well I want to be in Sydney for Christmas/New Years, but not sure if my budget would stretch enough to stay there for so long cos it's so expensive, how about you?

8. Posted by daleverdi (Budding Member, 27 posts) 20 May '12 02:37

Quoting Charlbooth1990

Quoting daleverdi

Hey, I should be heading out to aus in november too, should hopefully be booking everything in the next week or so

My plan's same as yours really, start out in Sydney (will probably do the ozintro week) then head up the east coast, would be sweet to have other people included! :)

How much you reckon you're taking out there after flights and everything?

Dale, 19, Bournemouth :)

Hey Dale,

I have no idea how much ill be taking.. im on a massive save at the moment so im hoping to have around £4000, how much you thinking?

Ive seen a few people mention the ozintro week.. what is that?? is it like a package thing?...

If you add me on here we can keep intouch and discuss our plans

charl xxx

Hey, ah awesome, yeah I said above, but I'm hoping to get around £3500/£3600, saving and working as much as possible atm

Yeah you meet loads of other people on the same tour type thing, it's only for a week, and you do day trips out and night trips out like pub crawls and go sightseeing and stuff, and they set up banks and everything for you (which is piss easy anyway enough to myself but still) haha

Yeah, definitely will do :)

9. Posted by Charlbooth1990 (Budding Member, 11 posts) 20 May '12 02:44

Quoting daleverdi

Quoting Charlbooth1990

Quoting daleverdi

Hey, I should be heading out to aus in november too, should hopefully be booking everything in the next week or so

My plan's same as yours really, start out in Sydney (will probably do the ozintro week) then head up the east coast, would be sweet to have other people included! :)

How much you reckon you're taking out there after flights and everything?

Dale, 19, Bournemouth :)

Hey Dale,

I have no idea how much ill be taking.. im on a massive save at the moment so im hoping to have around £4000, how much you thinking?

Ive seen a few people mention the ozintro week.. what is that?? is it like a package thing?...

If you add me on here we can keep intouch and discuss our plans

charl xxx

Hey, ah awesome, yeah I said above, but I'm hoping to get around £3500/£3600, saving and working as much as possible atm

Yeah you meet loads of other people on the same tour type thing, it's only for a week, and you do day trips out and night trips out like pub crawls and go sightseeing and stuff, and they set up banks and everything for you (which is piss easy anyway enough to myself but still) haha

Yeah, definitely will do :)

Hahaha all this quoting is making my head spin, im sat eyes wide open trying to concentrate

Ahh im definitely interested in doing something like that, the more the merrier ay!! I only decided to go to Oz like a month ago so i havent really thought about what im letting myself in for haha. Anyway look forward to keeping in touch :)

charl xx

10. Posted by Joanne1991 (Budding Member, 55 posts) 20 May '12 03:42

Heyy,

Im heading out around 2nd Dec not got anything booked yet but thats my plan :)
All should definately meet on Bondi Beach xmas day or even before.

Jo x