Canada Travel Blogs

Travel Blogs Entries by Country Canada

Show Advanced Options

Page ...
  • Athabasca-GleccserSzeptember első hétvégéje hosszú hétvége volt Kanadában, ezért Gyuriék velünk tudtak jönni kirándulni. Lake-Louisnál találkoztunk késő este az overflow kempingben, másnap onnan indultunk Columbia Icefield felé. Magunkhoz képest viszonylag korán elindultun Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 25, 2022
  • Lake Louise gondolaPéntek reggel búcsúztunk el a Tunnel Mountain kempingtől, beletelt egy kis időbe, míg kivártuk a sorunkat, hogy leeresszük a szennyvizet. Míg a sorunkra vártunk addig a mellettünk lévő sorban álló lakókocsikban figyeltük a kutyusokat, cicákat, volt ahol k Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 25, 2022
  • Grotto-KanyonCsütörtökön délelőttre volt időpontunk Ákossal oltásra. Miután átálltunk új helyünkre Ábel és Bori egyedül rollerrel elmentek a főbejárathoz leadni az előző napi helynek a cetlijét (minden helyhez kaptunk külön cédulát, melyet a következő nap 11 óráig kel Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 25, 2022
  • BarlangSzerdai napunkon úgy alakult, hogy mosnunk kellett, ezért felcseréltük a programot a csütörtökre tervezettel. Banffban találtunk mosodát, egy plázában, a főutcában. Serény kínai pár működtette, árgus szemekkel figyelték minden mozdulatunkat, tereltek az ü Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 25, 2022
  • Another day in the Prairies Sunday 11 September 2022 Moosejaw to Clear Lake, Manitoba / 505 Km *The hotel restaurant is deserted at 8 a.m. The other guests must be sleeping off the night before. *Moosejaw used to be a town infamous for its illicit bootlegging Posted by sagbucks in Canada So Close Yet So Far | Sep 18, 2022
  • Perhaps What We Remember is Not Real Anymore October 14, 2022 It was still raining when I woke up. There would be no quick Montreal outing. I did a WhatsApp with my ladies. Zoe still ignores my face and voice on the little screen. But we keep trying. I Posted by Bob Brink in Searching for Magical Moments | Nov 9, 2022
  • Arrival in MontrealOctober 13, 2022 I woke after what I thought had been a great sleep, but then I looked at my phone. It was 3:00 a.m. I tried to get back to sleep but finally gave up at 4:30. This was my Posted by Bob Brink in Searching for Magical Moments | Nov 7, 2022
  • First Night on the OceanWednesday, October 12, 2022 I slept well. I might have been in a city, but it was quiet. Pouch Cove is not that quiet with all of our ATV’s racing up and down until late in the night. Posted by Bob Brink in Searching for Magical Moments | Nov 5, 2022
  • South Bound and Down, Loaded Up and Trucking!There’s been a quiet excitement building in our house over the last few weeks! Quiet because we’ve been planning a trip south in our motorhome but with the long extended period of fabulous summer weather we’ve had recently it’s been Posted by Julie Martineau in On The Road Again with MJM | Nov 5, 2022
  • Cascade & Two JacksEcho minden reggel séta közben izgatottan szaglászik a sok érdekes szag miatt, melyet mókusok, őzek és a kempingben lévő kutyák hagynak maguk után. A ma reggeli séta is átlagos volt, majd neki álltunk reggelit készíteni, hot-dog volt a menü, főtt Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 4, 2022
  • KötelezőHéftői napunkat a banffi community centerben akartuk kezdeni, hogy elintézzük Ákosnak az oltását. De a másik parcellára való átköltözés miatt-meg a reggelek kicsit el vannak nálunk tolódva- már 11 óra is elmúlt mire útnak tudtunk indulni. Attila begangolt Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Nov 4, 2022
  • Off to HalifaxTuesday, October 11 The day of my trip had arrived. I was flying to Halifax in the afternoon. I was feeling more nervous about this trip than when I went off to places like Madagascar or Central Asia. I expect to Posted by Bob Brink in Searching for Magical Moments | Nov 3, 2022
  • Good bye Canada, hello USA?With bittersweet feelings our Canadian road trip comes to an end, just to give space to continue in the USA heading South. Canada is and remains in the middle of our hearts. Beautiful scenery, relaxed and kind people, stunning wildlife Posted by divatmotoros in towacross | Oct 29, 2022
  • Tunnel MountainVasárnap reggel, gyönyörű napsütéses időre ébredtünk, és mivel ez volt az egyetlen nap amikor nem kellett átcuccolni egy másik parcellára viszonylag hamar le is tudtuk a reggeli rutint. [img=https://photos.travellerspoint.com/1068924/IMG_20220828_083341. Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Oct 29, 2022
  • Banff és környékeCalgary után következő úti célunk a Candaian Rockies azaz a Szikláshegység volt, ahol tíz napot töltöttünk. A család minden tagja nagyon várta ezt az állomást is, mi felnőttek a hegyek és a gyönyörű tavak, táj miatt, a gyerekek pedig egyik Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Oct 29, 2022
  • Dinók földjénDrumhellert is még otthon felvettük a listánkra, de Gyuriék is és a kedves ridgebackes házaspár (akikkel Saint Johnban voltunk egy kempingben) is ajánlották figyelmünkbe, hogy érdemes megnézni, mert páratlan dinoszaurusz múzeuma van. Mikor Albertába értün Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Oct 29, 2022
  • R&R in Algonquin Provincial ParkSaturday 17 September 2022 Parry Sound to Algonquin Park / 150 km - barely 2 hours *It finally feels like we’re on vacation - at least for a few days. For the next couple of nights we are staying Posted by sagbucks in Canada So Close Yet So Far | Sep 28, 2022
  • Brentwood Bay and VictoriaIt was quite some time ago when we explored [[https://towacross.travellerspoint.com/39/|Saint John in the beginning of July]]. We have met a lovely couple there who were also travelling across Canada to visit their families and originally they lived in Va Posted by divatmotoros in towacross | Oct 28, 2022
  • Wild Pacific Trail and Sprout Lake Provincial ParkWe left the really beautiful Bella Pacifica Campground and moved on. First we drove to a lighthouse at the lower end of Vancouver Island, it is called the Amphitrite Point Lighthouse. We had issues with the car on our way Posted by divatmotoros in towacross | Oct 21, 2022
  • Bella Pacifica Campground, Tofino, BCWe spent a few lazy days at the Bella Pacifica Campground. We added a day and we kept doing nothing on the beach. It is amazing to us, coming from a country without a sea. "[[https://youtu.be/Es3Vsfzdr14|Just watching the tide roll Posted by divatmotoros in towacross | Oct 20, 2022
  • Szabadság a szabadságbanCalgaryba érkezésünk utáni hétvégét, amit megtoldottunk még két nappal,- így összesen 4 napot -Burntstick Lakenél töltöttünk. Már régóta szövögettük ezt a hétvégét Gyuriékkal, hogy együtt elmegyünk vadkempingezni. Természetesen a gyerekek is nagyon várták Posted by ZsuzsaB in Utazásunk Kanadában | Oct 19, 2022
  • Cathedral Grove - MacMillan Provincial ParkWalking in a forest which is over 800 years old is mesmerising. The photos will not tell how it feels to see these behemoth trees, none of you can hug alone. The tallest is over 75 meters high and even Posted by divatmotoros in towacross | Oct 18, 2022
  • Messing About in Perce Thursday 29 September 2022 / Perce *This line has been used before: What a difference a day makes. And it does. This morning we wake to blue skies & bright sunshine. The world looks different in colour. Canada’s weather is Posted by sagbucks in Canada So Close Yet So Far | Sep 29, 2022
  • Rathtrevor Beach Provincial Park, Vancouver IslandAfter our great day in Vancouver we took the ferry at Horseshoe Bay to continue on Vancouver Island. The sailing took about 1 hour 49 minutes abd although there was strong wind it was sunny and the water was surprisingly Posted by divatmotoros in towacross | Oct 17, 2022
  • VancouverVancouver deserves much more time than we spent there. It was a beautiful, sunny autumn day, about twice the average temperature this time of the year. We used our day to do a routine maintenance job on our car (oil Posted by divatmotoros in towacross | Oct 16, 2022
Page ...

Want to create a lasting record of your trip?

With Travellerspoint, you can! Keep everyone up to date with an easy, customisable travel blog; or upload your travel photography for others to admire. Then take your blog entries and travel photos and stick them into a travel map of all the places you've seen.